רושה ("הסלע") – La Rocher

זהו צוק בגובה 62 מטר שעליו יושבת נסיכות מונקו וששולט על האזור כולו, בעיקר על הנמלים שבצידיו. הן על נמל הרקולס שבצפונו והן על נמל פונטוויל הטבעי שבדרומו. מעצם היותו נקודה אסטרטגית חשובה, הצוק יושב כבר בתקופה הפרהיסטורית והוכחה לכך אפשר לראות במוזיאון האנתרופולוגי המקומי.


סלע מונקו
סלע מונקו

במהלך השנים נלחמו על השליטה במקום היוונים, הרומאים, הצרפתים, הגרמנים ועוד. בשנת 1297 השתלט על המבצר שבראש הצוק פרנצ'סקו גרימלדי מחופש לנזיר פרנציסקני ואיך אומרים – מאז הכל היסטוריה.

כיום סלע מונקו נחשב לאטרקציה תיירותית מסיבה אחת – הוא מקום מושבו של ארמון מונקו ומקנה את שמו גם לרובע מונקו ויל, אחד מ-5 הרבעים של הנסיכות. ברובע זה נמצאים מלבד ארמון הנסיך גם סוללות הגנה עתיקות, גנים, הקתדרלה של מונקו והמוזיאון לאוקיאנוגרפיה שנמצא ממש על קצה הצוק.

אנחנו חושבים שהדרך הטובה ביותר לחוות את הרושה היא באמצעות הרגליים ובמילים אחרות – באמצעות צעידה בת שעתיים במורד סמטאות העיר הצרות. מארמון הנסיך, המשך במוזיאון לאוקיינוגרפיה ובגני סנט מרטין, דרך מוזיאון Place de la Visitation ובסיום נסיעה ברכבת התיירותית של העיר.


תכנון טיולים באנר

עם זאת, אם אתם רוצים לראות את הצוק בצורה שממחישה באופן הכי טוב את גודלו – אנחנו ממליצים אתכם לצאת לשיט מנמל הרקולס או מנמל פונטוויל. ואם תגדילו לעשות ותשוטו על יאכטה יוקרתית בזמן השקיעה על כוס שמפניה – תבינו למה כולם רצו לשלוט במונקו ולמה היא הייתה מוקד למלחמות רבות במהלך ההיסטוריה.

airalo ad

מחפשים מקום ממש מיוחד ללינה ליד הרושה?

מה דעתכם על לילה באנייה קסומה?

מצאנו עבורכם חדר מקסים על סיפונה של ספינה קטנה שעוגנת ליד הרושה בשם Maria teresa yacht. המלון הייחודי הזה שוכן בקרבת מוקדי התיירות המקומיים ורק עשר דקות הליכה מה-Circuit de Monaco. החדרים שבאנייה מעוצבים בעיצוב עכשווי ומצוידים בכל הדרוש לנופש מהחלומות. אם המקום הזה תפוס בעת שהותכם במונקו, חפשו כאן מלון אחר.

אטרקציות במונקו: