נמל פונטוויל – Fontvieille harbour

נמל פונטוויל במונקו

נמל פונטוויל במונקו


נמל פונטוויל אולי נחשב לאח הקטן והחדש של נמל הרקולס המפורסם במונקו (משתרע על 8 דונם בלבד), אבל בניגוד לנמל הרקולס שמיועד לעגינה של יאכטות וספינות קרוזים, נמל פונטוויל מיועד לעגינה אך ורק של ספינות קטנות (יאכטות עד 30 מטר, ספינות מפרש וסירות מנוע), כך שהוא הרבה יותר שקט וצנוע מאח הגדול הרקולס.

נמל פונטוויל נמצא ברובע פונטוויל – רובע שהוקם על גבי קרקע שיובשה מהים בשנות ה-60, כך שהוא מודרני לחלוטין ומאפשר לכם לראות איך מתגברים במונקו על הנתונים הטבעיים הבעייתיים. בנוסף, הנמל מוגן מהרוחות המזרחיות שמנשבות מצוק מונקו ומגלי הגיבוע שמגיעים מדרום וממערב באמצעות שובר גלים, כך שהוא מהווה מקום עגינה אידיאלי ליאכטות המגיעות לנסיכות.


תכנון טיולים באנר

נמל פונטוויל נחשב ל"ירוק" יותר מאחיו נמל הרקולס. כל הזרקורים שבנמל כוללים תאורת לד חסכונית, כך שהמבקרים בנמל נהנים מכל העולמות : גם תאורה בטיחותית, גם אור לבן שנחשב בריא יותר לעיניים, גם עלויות תפעול נמוכות וגם ירידה בזיהום האוויר.

airalo ad

עם זאת, מכיוון שנמל פונטוויל מוגבל בשטחו ( 3 רציפי בטון ו-4 רציפים צפים), הוא מאפשר עגינה של מקסימום 275 יאכטות בו זמנית. המשמעות היא שרוב מקומות העגינה בנמל נתפסים מבעוד מועד. למעשה, רק 16 מקומות עגינה פתוחים לציבור והתחרות עליהם עזה במיוחד בקיץ. אם אתם מתכננים להגיע דרך הים למונקו – כדאי שתתאמו זאת מראש עם הנהלת המרינה.

מה בנמל?

מעכר למקומות עגינה תמצאו פה תאי שירותים ומקלחות, אינטרנט אלחוטי, שמירה, אספקת מים, חשמל, איסוף שמן ופסולת ועוד. שימו לב – הנמל פתוח לקהל בעונת התיירות בלבד, פועל בשעות 07:00-21:30 ואינו כולל שירותי תדלוק ומספנה. העגינה כרוכה בתשלום בהתאם למחירון שמתפרסם באתר הנמל.

מידע חשוב נוסף