רובע פונטוויל – Fontvieille

רובע פונטוויל הוא הרובע החדש והדרומי ביותר בנסיכות מונקו. רובע זה נוצר כמעט כולו על אדמה שיובשה מהים בשנות ה-70 בטכניקת אחזור קרקע (רקלמציה). ייבוש הקרקע גרם למונקו להצטרף לחברה מכובדת של מדינות בעולם שעשו שימוש בטכניקה זו, כמו הולנד שכשישית משטחה הוא אדמה שיובשה בטכניקה זו, סינגפור שבנתה באמצעות טכניקה זו את פארק East Coast וסין שמייבשת קרקע מים סין הדרומי כדי לבנות עליה בסיסים צבאיים.


רובע פונטוויל במונקו
רובע פונטוויל במונקו

המטרה בייבוש הקרקע ליצירת רובע פונטוויל לא הייתה צבאית או אזרחית אלא אחרת לגמרי – דרך להתגבר על מחסור בקרקע במדינה שהיא השנייה בגודלה בעולם. אמנם במונקו כמו במונקו לא היה מן הסתם מחסור במזומנים, אבל למרות זאת מלאכת בניית הרובע נמשכה 15 שנה מ-1966 עד 1981.

רובע זה משתרע על 0.33 קמ"ר וכ-10% ממנו הם שטחים ירוקים: פארק פונטוויל וגן הוורדים של הנסיכה גרייס. בנוסף, ברובע זה נמצאים אזורי קניות יוקרתיים (בכל זאת מונקו…) ומלון קולומבוס המפואר.

מלבד זה הרובע כולל את נמל פונטוויל שנחשב לאחיו הקטן והמוצלח של נמל הרקולס, את אצטדיון לואי ה-2 שמיד נפרט לגביו, את מנחת המסוקים המודרני, את אוסף המכוניות העתיקות של נסיך מונקו, את מוזיאון הבולים והמטבעות, את המוזיאון הימי וכן אזור תעשייה אקולוגי.


תכנון טיולים באנר

ולא פחות חשוב – ברובע זה מוקם כל שנה בחורף (סוף ינואר או תחילת פברואר) מאז שנת 1974 אוהל קרקס ענק בשם Chapiteau de Fontvieille. באוהל זה מתקיים פסטיבל הקרקס הבינלאומי – הפסטיבל הגדול והיוקרתי ביותר בעולם בתחום הקרקס שכולל 25 הופעות של כ-200 אמנים שונים.

airalo ad

מה עושים ברובע פונטוויל?

רובע פונטוויל נחשב לאידיאלי לטיולים רגליים. זו הדרך האידיאלית להכיר את הרובע מקרוב ומומלץ להקדיש לו כשעתיים נטו ללא ביקור ב-3 המוזיאונים (אוסף הרכב, המוזיאון הימי ומוזיאון הבולים והמטבעות שכל אחד שווה ביקור של מינימום חצי שעה).

נקודת היציאה – אצטדיון הכדורגל והאתלטיקה

נקודת היציאה של הטיול היא אצטדיון האתלטיקה לואי ה-2. אצטדיון זה כולל מגרש כדורגל עם 16,000 מקומות ישיבה, מסלול אתלטי שבו נערכת תחרות האתלטיקה הרקולס, אולם ספורט עם 3000 מושבים ובריכת שחייה אולימפית שבה נערכת תחרות Mare Nostrum. האיצטדיון הוא ביתה של אחת מקבוצות הכדורגל המוצלחות ביותר בליגה הצרפתית – AS Monaco.

  • משך הביקור המומלץ באצטדיון – 45-60 דקות
  • טלפון לתיאום הביקור (למשל כדי לוודא שלא נפלתם על תאריך של תחרות כלשהי או אימון) הוא 377-5000931541.

תחנה שנייה – שביל הפסלים

התחנה השנייה בטיול שנמצאת במרחק 10 דקות מנקודת המוצא הוא שביל הפסלים. שביל זה  כולל כ-100 יצירות עכשוויות של אמנים בינלאומיים ומקומיים וביניהם Arman, Blake, Botero, Calder, ו-César. בקרבת שביל הפסלים נמצאים 3 מוזיאונים ואנחנו ממליצים לבחור ביניהם לפי העניין האישי למרות שכמובן אפשר ורצוי לבקר בכולם.

תחנה שלישית – מוזיאון הבולים והחותמות

מוזיאון זה מספר את ההיסטוריה של מונקו משנת 1885 דרך הבולים והחותמות של הנסיכות – מה שאומר שהוא מהווה תחנת חובה לכל מי שמתעניין בנושא. אמנם המוזיאון פתוח 7 ימים בשבוע בשעות 10:00-17:00 (ביולי ובאוגוסט עד 18:00) והכניסה אליו במחיר סמלי, אבל אל תקלו בו ראש. במקום אגף של בולים נדירים ששווים הון.

  • משך הביקור המומלץ במוזיאון – 45 דקות.
  • טלפון לתיאום – 377-9315415000.

אופציה שנייה – אוסף הרכב של נסיך מונקו

אוסף זה כולל יותר ממאה כלי רכב אירופאים ואמריקאים עתיקים שכולם כשירים לנסיעה – מה שהופך אותו לדרך האידיאלית להבנת ההתפתחות המכנית של המאה ה-20. אוסף זה הוא נדבך נוסף (שמתווסף למרוץ מונטה קרלו ההיסטורי ולראלי ההיסטורי הדו-שנתי) שהופך את מונקו לגן עדן בתחום ההיסטוריה המוטורית.

  • משך הביקור המומלץ במקום – שעה.
  • טלפון – 377-9205285600.
אחת מהמכוניות באוסף המלכותי - פרארי משנת ייצור 1977
אחת מהמכוניות באוסף המלכותי – פרארי משנת ייצור 1977

אופציה נוספת – המוזיאון הימי

המוזיאון כולל כמאתיים דגמים של ספינות ידועות, חלקן במקור היו בבעלותו האישית של נסיך מונקו ונתרמו בשמו למוזיאון. בנוסף כולל המוזיאון כ-1200 מוצגים (למשל ציורים ופריטים ימיים שונים מרחבי העולם) שהופכים אותו לאנציקלופדיה בנושא ולא רק למוזיאון.

  • משך הביקור המומלץ במקום – 30-45 דקות
  • טלפון – 377-4828059200

תחנה רביעית – הפארק הזואולוגי

הפארק הזואולוגי נמצא מעבר לרחוב שבו שוכנים המוזיאונים ולמרות גודלו הקטן יש הרבה לראות, בעיקר בעלי חיים מאפריקה והחוג הטרופי כמו פנתר שחור, היפופוטם, קרנפים, זוחלים וציפורים אקזוטיות.

  • משך הביקור המומלץ במקום – לפחות שעה
  • טלפון – 377-118259300

נקודת סיום – מנחת המסוקים

רובע פונטוויל הוא הרובע המודרני ביותר בנסיכות מונקו, כך שהוא לא רק ביתו של אזור תעשייה אקולוגי אלא גם של מנחת המסוקים המתקדם. ההגעה למנחת מצריכה הליכה של כקילומטר מהפארק הזואולוגי אבל מדובר בירידה וגם הנוף מרהיב.

בדרך מומלץ לבקר בפארק פונטוויל – פארק עירוני מעוצב שכולל עצים ים תיכוניים כמו ברוש, זית ואורן שיגרמו לכם להרגיש לגמרי בבית. גן נוסף ששווה ביקור בדרך הוא גן הוורדים של הנסיכה גרייס – גן בצורת לב שהוקם עם מותה ע"י בעלה הנסיך רנייה. בגן יש כ-4000 ורדים שונים מכ-180 זנים.

וכמובן – להנאה מושלמת בסגנון המקומי מומלץ לעבור במרכז הקניות Fontvieille Shopping Centre שמשלב אלגנטיות ופרקטיות. המקום כולל 36 חנויות לבגדים, רהיטים ומוזיקה וכן מסעדות שונות, סופרמרקט ואפילו מק'דונלדס לחובבי הז'אנר. הקניון פתוח בימים שני-שבת בשעות 10:00-20:00, הסופרמרקט פתוח מ-08:30-21:30 בעונת החורף ועד 22:00 בקיץ.

מפת מלונות ודירות נופש במונקו



Booking.com

איפה אוכלים ברובע פונטוויל?

למרות שרובע פונטוויל נחשב לאזור תעשייה ברובו ולא לאזור בילוי כמו רבעי הנסיכות האחרים, הוא לא נשאר מאחור בתחום הקולינרי. ברובע זה מספר מסעדות ששווה לבקר בהן. ואגב, רובן נמצאות באותו רחוב כך שלא תצטרכו להרחיק לכת בשביל ליהנות מארוחה טובה.

Constantine

מסעדה שהיא מרחב אינטימי אמיתי שכולל תשומת לב לפרטים הכי קטנים לרבות רהיטים מפנקים, אח עם אש פתוחה בחורף וכמובן מנות בסגנון איטלקי של דגים, בשר וירקות שמבוססות על חומרי גלם טריים ועונתיים. המסעדה כוללת מרפסת מקורה עם נוף לים שכוללת צמחים ארומטיים, פרחי ועשבי תיבול והיא המקום הכי טוב להירגע בו אחרי יום בנסיכות. המסעדה פתוחה בימי חול בשעות 11:00-01:00 ובימי שבת וראשון מ-17:30

להזמנות

  • כתובת: כתובת –  34  Quai Jean-Charles Rey
  • טלפון: 377-97974588
  • מייל: info@constantine.mc
אוכל איטלקי איכותי במסעדת Constantine ברובע פונטוויל
אוכל איטלקי איכותי במסעדת Constantine ברובע פונטוויל

Beefbar

מסעדת חובה לחובבי הבשרים שמשלבת אדריכלות אלגנטית, אווירה מדהימה ונוף מרהיב. וכמובן שיש פה גם אוכל טוב מחומרי גלם איכותיים. המסעדה פתוחה כל יום מ-12:0014:30 ובערב מ-20:00-23:00 (בשישי ובשבת עד חצות).

להזמנות

Amici Miei

מסעדה עם אוכל איטלקי פשוט וטעים שמשביע את הבטן, הלב והנשמה. המסעדה היא חוויית אירוח אמיתית והתפריט כולל פסטות, פירות ים, ירקות, דגים ובשרים טריים שמבושלים באופן מסורתי. המסעדה פתוחה כל יום מ-12:22:00.

להזמנות

Moshi Moshi

מסעדה עם בר שבה ניתן ליהנות ממאכלים יפניים מסורתיים שמוכנים באמצעות חומרי גלם ים-תיכוניים. המסעדה פתוחה כל השבוע מלבד ימי ראשון בשעות 12:00-14:30 ו-19:30-23:00.למסעדה יש שירות משלוחים לכל מקום ברחבי הנסיכות

להזמנות