גני סנט מרטין – St Martin jardins

גני סנט מרטין היפים נמצאים בדרום-מערב שכונת מונקו וויל שבנויה על סלע מונקו וכוללים שבילי הליכה, בריכת נוי, פסלים, כרי דשא, עצים ים תיכוניים כמו עצי אורן מסוריה, הדס, אלון, אלת הפיסטוק וכמובן נוף מרהיב לים התיכון.


St Martin jardins - גני סן מרטין

St Martin jardins – גני סן מרטין

אבל הגנים הם לא רק צמחים ים תיכוניים כי הם כוללים גם ביצורים מתקופת ימי הביניים, ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת ההולוקן וצמחים אקזוטיים שנוספו לגנים עם הזמן והתאקלמו בו מצויין.


תכנון טיולים באנר

אולי תופתעו לדעת, אבל גנים אלו היו הגנים הראשונים שנבנו בנסיכות מונקו והסיבה לכך מפתיעה לא פחות – בשנת 1816 הייתה מגיפה בנסיכות שגרמה לרעב, כך שבניית הגן הייתה הזדמנות לספק עבודה לתושבי הנסיכות הרעבים והעניים. מאז כמובן עברו הרבה ז'יטונים בקזינו מונטה קרלו המפורסם.

airalo ad

למעשה, המקום משלב בהרמוניה אמנות ובוטניקה הודות לפסלים הרבים שנמצאים בו. עם זאת, הפסל המפורסם ביותר במקום הוא פסלו של הנסיך אלברט הראשון – "הנסיך הנווט" שנוצר ע"י האמן פרנסיס קוגן ב-1951.

שימו לב – אמנם הכניסה לגנים חופשית מהזריחה ועד השקיעה וההגעה אליהם קלה (קו מספר 2 באוטובוס המקומי עד תחנתו האחרונה ב- Place de la Visitation), אבל הם נגישים לנכים רק באופן חלקי.

גני סנט מרטין - מונקו

גני סנט מרטין – מונקו

ואם אתם כבר פה – כדאי לכם

גם לשלב ביקור בגנים במסגרת מסלול טיול ברובע מונקו ויל. יום טיול זה נמשך כ-4 שעות וכולל את האטרקציות המרכזיות של הרובע:

ובטח תשמחו לדעת שרוב האטרקציות האלו אמנם מצריכות תשלום, אבל ניתן לחסוך אותו באמצעות כרטיס משולב. למשל כרטיס כניסה אחד שכולל הן את ארמון הנסיך והן את המוזיאון לאוקיינוגרפיה.

ואם אתם בעניין, למה שלא תבקרו בגנים כחלק מהליכה במסלול האדום של השביל Via Alpina של מונקו? מסלול זה כולל 161 קטעים, 8 מדינות וחוצה את הגבולות הלאומיים 44 פעמים, כך שהוא חוויה גאוגרפית, בלשנית, היסטורית אתנוגרפית וכמובן ספורטיבית. רק קחו בחשבון שנדרשת הליכה של כ-2000 ק"מ, אז תכננו את הזמן בקפידה.