הגן האקזוטי של מונקו – Jardin Exotique de Monaco

הגן האקזוטי - מונקו
הגן האקזוטי – מונקו

הגן האקזוטי שנחנך בשנת 1933 ושמשתרע על 15,000 מ"ר הוא אחד הגנים המפורסמים במונקו. הגן נמצא ברובע לה קונדמין וכולל צמחים טרופיים וצמחים בשרניים (סוקולנטיים), בעיקר קקטוסים (כ-7000 במספר במגוון צורות, גדלים וצבעים) שהובאו לגן מרחבי העולם (בעיקר אפריקה, מקסיקו ואמריקה הלטינית) וכמובן נוף מרהיב מנקודת תצפית שנחשבת לטובה ביותר בנסיכות. אפשר להבין למה מדובר באחד מאתרי התיירות הפופולריים במונקו.


למרות שהגן נמצא על צלע ההר התלול ומכיל צמחים שאינם ים-תיכוניים בהגדרתם, הצמחים במקום לא רק פורחים אלא משגשגים ומגיעים לגבהים מטורפים. לא פלא שהגן מעורר את הערצתם של בוטניקאים ואוהבי צמחים מכל רחבי העולם, כך שהוא הלכה למעשה מוקד עליה לרגל מבחינה בוטנית ואתר חובה למטיילים במונקו. הגן מחולק ל-7 חלקים:

  • גן סוקולנטים
  • תצפית
  • גן עם קקטוסים מסוג Cereus שהם גבוהים ודקים במיוחד
  • עמק עם קקטוסים עגולים בשלל גדלים
  • בריכה
  • אזור של פפירוסים
  • אזור של צמחיה ים תיכונית

ובטח תשמחו לדעת שאמנם הגן התחיל כאוסף פרטי ב-1895 אבל במקום דואגים גם לעתיד, למשל ב-2017 נחנכה במקום חממה שמספקת הגנה לצמחים נדירים ולכאלו שנמצאים בסכנת הכחדה. החממה משתרעת על 900 מ"ר ועל 3 קומות ולמרות שהיא הוקמה לראשונה בשנות ה-60, היא הצריכה שנתיים עבודה כדי לצייד אותה בכל הטכנולוגיה החדשה.


תכנון טיולים באנר

מתי לבוא ואיך?

משך הביקור המומלץ במקום הוא מינימום שעה וחצי כי כל עונה מתאימה לביקור בגן. הסיבה לכך פשוטה – הודות למגוון הרב של הצמחים במקום לא משנה מתי תבואו כי תמיד תיהנו מפריחה, למשל הצמחים הבשרניים מדרום אפריקה פורחים בחודשי החורף (ינואר-פברואר), הקקטוסים מיבשת אמריקה פורחים באביב וזו כמובן רשימה חלקית בלבד.

airalo ad

ההגעה לגן קלה ועליכם רק לקחת את קו 2 עד התחנה האחרונה –הגן האקזוטי.

שעות פתיחת הגן האקזוטי

הגן האקזוטי של מונקו פתוח כל השנה למעט 19.11 (יום העצמאות של מונקו) ו-25.12.

  • ינואר – 09:00-17:00
  • פברואר-אפריל – 09:00-18:00
  • מאי-ספטמבר – 09:00-19:00
  • אוקטובר – 09:00-18:00
  • נובמבר-דצמבר – 09:00-17:00

מחיר כניסה

כרטיס הכניסה כולל אפשרות לבקר בגן האקזוטי, במערת המצפה (פירוט בהמשך) ובמוזיאון לאנתרופולוגיה פרהיסטורית. הכרטיס כולל סיור מודרך של 25 דקות שיוצא כל שעה עגולה.

  • מבוגרים – 7.2 אירו
  • ילדים בגיל 6-18 – 3.8 אירו
  • סטודנטים נושאי תעודה מזהה ובני פחות מ-30 – 3.8 אירו
  • קשישים מעל גיל 65 – 5.5 אירו

עם זאת,

  • לקבוצות יינתן תעריף מיוחד בתיאום ובהזמנה מראש
  • כלבים מכל הגדלים אינם מורשים להיכנס לגן האקזוטי ועומדת לרשותם מכלאה חינם
  • עגלות ילדים אינן מורשות להיכנס לתחומי הגן ועליהן להישאר בכניסה
  • המקום נגיש רק בחלקו לכסאות גלגלים, אבל הם נהנים מהנחה בהצגת תעודת נכה
שימו לב כמה גדולים הקקטוסים יחסית לאישה
שימו לב כמה גדולים הקקטוסים יחסית למבקרת בגן

 ליצירת קשר

מלונות ומקומות אירוח מומלצים בקרבת הגן

ואם אתם כבר כאן

אל תוותרו על ביקור במערה המצפה הפרהיסטורית – מערה עם נטיפים וזקיפים בני אלפי שנים מאבן גיר שנמצאת במתחם הגן. המערה אמנם נמצאת 60 מטר מתחת לפני הקרקע של הגן האקזוטי אבל הזקיפים והנטיפים שבה מוארים באמצעות אפקטים שונים של תאורה, כך שמרוב הנאה לא תרגישו קלסטרופוביה בשום שלב. ואגב, הטמפרטורה במערה קבועה כל השנה (18 מעלות צלסיוס) כך שתמיד נעים לבקר בה.

המערה התגלתה ע"י צוות תחזוקה של הגן והיא ההוכחה שמונקו יושבת על לוח טקטוני פעיל למחצה : במערה התגלו ממצאים מרעידות אדמה קודמות שהתרחשו באזור מונקו למשל, רעידת אדמה בעוצמה של 6-6.5 בסולם ריכטר שהתרחשה ב-1889 וכן רעידות חלשות יותר בשנים 1491, 1564, 1618 ו- 1644. עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים גם בתחום הזה מסיבה אחת – רעידת האדמה האחרונה שהתרחשה במונקו הייתה ב-1995 ועוצמתה הייתה 4.7 בסולם ריכטר.

וזוהי רק ההתחלה…

אנחנו ממליצים לבקר גם בחנות המזכרות שבה תוכלו לרכוש חולצות טריקו, עטים, מחזיקי מפתחות, נרות, מגנטים, צעצועים, משחקים וגלויות בהשראת הגן האקזוטי. כמו כן, ניתן לרכוש במקום זרעים ושתלים של קקטוסים, קקטוסים חיים וספרי גינון שאף הם מתמקדים בקקטוסים.

אנחנו ממליצים לבקר בגן ובמערה כנקודת מוצא לטיול ברובע קונדמין. טיול כזה יאפשר לכם להכיר את מונקו המסורתית והוא מצריך מינימום שעתיים (ללא ביקור במוזיאונים). מסלול הטיול כולל גם ביקור במוזיאון לאנתרופולוגיה פרהיסטורית (כרטיס הכניסה לגן האקזוטי כולל כניסה גם למוזיאון זה), מנוחה בפארק הנסיכה אנטואנט, קניות בשוק קונדמין ולסיום שיט שיוצא מנמל הרקולס.

שאלות ותשובות

מתי כדאי להגיע לגן האקזוטי במונקו?

כל עונה מתאימה לביקור בגן האקזוטי במונקו מסיבה אחת. הודות למגוון הרב של הצמחים במקום לא משנה מתי תבואו תמיד תיהנו מפריחה, למשל הצמחים הבשרניים מדרום אפריקה פורחים בחודשי החורף (ינואר-פברואר), הקקטוסים מיבשת אמריקה פורחים באביב וזו כמובן רשימה חלקית בלבד.

כמה זמן כדאי להקדיש לביקור בגן האקזוטי של מונקו?

משך הביקור המומלץ בגן האקזוטי במונקו הוא כשעה וחצי, אבל אם אתם חובבי הז'אנר בטח תרצו לבלות פה עוד…

האם יש בגן האקזוטי במונקו אטרקציות אחרו מלבד צמחים?

כן, גם אם אתם לא חובבי בוטניקה תוכלו ליהנות בגן האקזוטי במונקו הודות למערת המצפה הפרה-היסטורית – מערה עם נטיפים וזקיפים בני אלפי שנים מאבן גיר שנמצאת 60 מטר מתחת לפני הקרקע של הגן האקזוטי. הזקיפים והנטיפים במערה מוארים באמצעות אפקטים שונים של תאורה.

האם יש אטרקציות תיירותיות נוספות באזור הגן האקזוטי במונקו?

כן, הגן האקזוטי במונקו קרוב לרובע קונדמין, כך שמומלץ לבקר בגן ובמערה כנקודת מוצא לטיול בו. טיול כזה מצריך חצי יום-יום והוא כולל ביקור במוזיאון לאנתרופולוגיה פרהיסטורית (כרטיס הכניסה לגן האקזוטי כולל כניסה גם למוזיאון זה), מנוחה בפארק הנסיכה אנטואנט, קניות בשוק קונדמין ושייט שיוצא מנמל הרקולס.